Promotion lebensmittelchemie

27.12.2020 02:14
Lebensmittelchemie Promotion Jobs - Dezember 2020
additionally as a small ad in the Nachrichten. Bitte senden Sie uns keine gestaltete Anzeige! Die Projektarbeiten umfassen die am Institut gut etablierte Kultivierung von Speisepilzen (Basidiomycota) vom Screening- bis in den Bioreaktormastab mit dem Ziel der Induktion von Wegen des Sekundrstoffwechsels durch geeignete biologische, chemische und physikalische Manahmen. Wir bieten Untersttzung bei dem Wunsch nach einer kooperativen Promotion. We expect a strong team spirit, the willingness to be proactive and an interest in interdisciplinary research. We are a young group and are looking for creative and passionate coworkers.

Deadline is Jan 10th 2021. Profile: PhD in bioinformatics, biostatistics, computational biology or similar; a solid understanding of the relevant concepts in mass spectrometry based lipidomics and/or metabolomics; broad experience in Software development; an understanding of the statistical principles; strong experience in the use. University Assistant (prae doc) at the Department of Inorganic Chemistry - functional materials (4 years / 30 hours/week). For example, we investigate new battery concepts and how we can turn the greenhouse gas carbon dioxide (CO2) to the fuel of the future. November 2020 Doktorandenstelle Wirtschaftschemie (TV-L 13, 65, befristet auf 3 Jahre) am Institut fr betriebswirtschaftliches Management im Fachbereich Chemie und Pharmazie der Universitt Mnster. Im Institut fr Wasser- und Energiemanagement der Hochschule Hof (iwe) in der Forschungsgruppe anthropogene Wasserkreislufe suchen wir zum nchstmglichen Zeitpunkt ein Teammitglied als Wissenschaftliche/n Mitarbeiter/in (m/w/d) mit folgendem Profil. PhD in total synthesis of bioactive alkaloids. We are seeking a highly motivated candidate with a strong interest in organic and macromolecular synthetic chemistry and machine learning to undertake a PhD (3 years) in the field of light-driven soft matter material design. Job Description: Scientific support for research projects, especially in the domain of amide activation, carbocation chemistry, sulfur chemistry and photoredox chemistry of boron. PhD Position - In the Institute for Energy and Climate Research Fundamentals of Electrochemistry (IEK-9) we perform research on highly relevant topics related to the energy transition.

Hauptaufgaben: Selbstndige Forschung im Bereich der Signaltransduktion des PI3K-mTOR Netzwerkes; Selbstndige Durchfhrung von Lehrveranstaltungen und Abhaltung von Prfungen; Betreuung von Studierenden inkl. Am Institut fr Physikalische Chemie der TU Bergakademie Freiberg ist die Stelle eines Wiss. The job will be advertised until the position has been successfully filled. Wissenschaftlicher Mitarbeiter / Doktorand (m/w/d) - An der Fakultt der Universitt Augsburg ist am Lehrstuhl fr Festkrperchemie (Prof. Weitere Infos erfahren Sie hier. Im September 2018 erfogte die Einfhrung von. The position (start early 21) is part of the Focus Group Molecular and Interfacial Engineering of Organic Nanosystems at the Institute for Advanced Study (IAS) headed by Prof. Informationen ber aktuelle Arbeiten finden Sie hier. Bewerbungen mit den blichen Unterlagen sowie unter Angabe der Ausschreibungskennziffer (259/2020) senden Sie bitte bis zum an: TU Bergakademie Freiberg, Dezernat fr Personalangelegenheiten, 09596 Freiberg.

To apply, please provide academic transcripts, two letters of reference, a letter of motivation and a full CV in a single PDF document. Forschungszentrum Jlich promotes equal opportunities and diversity in its employment relations. Eine wissenschaftliche Weiterqualifikation (Promotion) ist ausdrcklich erwnscht. Applications including a letter of motivation (German or English) should be submitted via the Job Center to the University of Vienna no later than, mentioning reference number 11454. Informationen fr Stellenanbieter von Doktoranden- und Postdocstellen Richtlinien fr die Einreichung von Kleinanzeigen Stellenausschreibungen auf dieser Internetseite werden kostenlos aufgenommen, wenn sie per E-Mail eingehen.

Ihre Ansprechpartnerin an der Fakultt Chemie und Lebensmittelchemie: Achtung: In der Zeit vom bis zum bin ich nicht im Bro erreichbar. Informationen zur Beschftigung als Doktorand/in im Forschungszentrum Jlich finden Sie hier. Wir wnschen uns Bewerber/innen mit einem abgeschlossenen Masterstudium in Life Science, Lebensmittelchemie, Biochemie, Biotechnologie. PhD Position in Organic/Inorganic Chemistry and Catalysis at Friedrich Schiller University Jena. Deadline for the submission is Friday noon (12pm) or the last working day in the week (in case of public holidays). Nach einem Master- bzw.

In der Arbeitsgruppe Biophysikalische Chemie und Photochemie arbeiten wir an der Schnittstelle zur Fakultt fr Chemie an der Frage, wie Licht von Organismen als Information wahrgenommen wird. Inhaltlich befasst sich das IEK-12 mit der Forschung an neuartigen Elektrolyten als Schlsselkomponente fr knftige Energiespeicherkonzepte. This project is a collaboration with Prof. The Lemke group studies interactions between intrinsically disordered proteins and structured proteins in vital cellular processes, such as gene regulation, nuclear transport, host pathogen interactions and healthy aging. Compound characterization) and an interest applying it to biological questions. The DLR Rheinpfalz in Neustadt/Wstr. Please do not send PDF files!

The aim is to develop sustainable and cost-effective electrochemical systems with improved energy and power density, longer life time, and maximal safety. Please combine all attachments into single PDF. Sie erarbeiten anwendernahe Forschungsideen, formulieren Forschungsantrge und fhren Forschungsprojekte bis zur Abschlussdokumentation durch. Online-Portal bis sptestens ein. Applications are invited from highly motivated candidates with excellent qualifications (.

The applicant will be responsible for the aroma chemical analyses using GC-MS, the sensory wine evaluation and data evaluation/modeling. PhD position (3 years) in Chemistry (Control of epigenetic states through light-triggered protein-protein interaction mediators) at the Philipps-University Marburg (research group of Jun.-Prof. Applications including a letter of motivation (German or English) should be submitted via the. Damit sind wir in der Lage die Expertise in der Batterieforschung zu bndeln und dieses wichtige Zukunftsfeld der Elektrolytforschung erheblich voranzutreiben. Deadline zur Einreichung ist Freitag bzw.

Die Stelle ist der neu eingerichteten Juniorprofessur fr Chemie und Unternehmertum zugeordnet, die gemeinsam vom Fachbereich Chemie und Pharmazie und dem reach Euregio Start-up Center an der Universitt Mnster getragen wird. The van Gemmeren research group studies the design of ligands or reagents to enable reactions with a large potential for application in efficient organic syntheses that can currently not be induced and controlled in a satisfactory manner. Wir freuen uns auf Ihre aussagekrftige Bewerbung bis zum. Please send your application (motivation letter, CV, transcripts). Link zur Stellenanzeige hier. Dezember 2020 Doktorand (w/m/d) - Im Institutsbereich fr Energie- und Klimaforschung Grundlagen der Elektrochemie (IEK-9) forschen wir zu hochaktuellen Themen rund um die Energiewende und den Strukturwandel. In physics or physical chemistry, experience with AFM, STM and surface chemistry, legal ability to work in Germany and Ireland, interest to work in a challenging international team. Your main tasks will be to conduct research in the field of organic/inorganic chemistry and catalysis with a focus on the development of new synthetic methods. "Doctoral position/professorship available at the Institute for xxx of yyy University" please see sample texts). As part of an ERC Advanced Grant funded project we are looking for a Postdoc with past experience in organic chemistry and a strong interest in further expanding chemical/ chemical biology/ synthetic biology tools to develop next generation quantitative single molecule and super-resolution based technologies. .

Philipp Klahn by email. Laura Delafresnaye ( ) or Dr Jatin Kumar ( ). Heike Winkler, letzte nderung:, springe zum Seitenanfang. Im Rahmen des zu bearbeitenden Forschungsprojektes wird die Funktion von Oxidationsprodukten mehrfach ungesttigter Fettsuren, sogenannter Oxylipine, in der Regulation von Entzndungen unter anderem im Kontext von Covid-19 und Krebsentstehung untersucht. We are a young dynamic group with a brand new lab, see also our website here and twitter: @jonathan_deroo. Die Interaktion von Kohlendioxid mit Zementhydraten und die Verwertung von Kohlendioxid im Baustoffkreislauf. Anne Bonnin from PSI and involves a mixture of chemistry and a bit of physics and biology. Appropriate candidates should hold a master degree in organic or medicinal chemistry, with high marks and excellent hands-on knowledge of organic synthesis. Postdoctoral Fellows - University of Hawaii at Manoa Astrochemistry Astrobiology.